Google optimalisatie (SEO) van je WordPress website

SEO is de afkorting van “search engine optimization”, ofwel het optimaliseren van je website voor zoekmachines zoals Google en Bing. Dit betekent dat je WordPress website hoger in de zoekresultaten van Google te zien is, op de juiste zoektermen.

Google optimalisatie (SEO) voor WordPress

Google optimalisatie (SEO) van je website

SEO is de afkorting van “search engine optimization”, ofwel het optimaliseren van je website voor zoekmachines zoals Google en Bing. Dit betekent dat je WordPress website hoger in de zoekresultaten van Google te zien is, op de juiste zoektermen. Het gaat er dus om dat je niet alleen op je bedrijfsnaam, maar ook op je diensten goed goed gevonden kunt worden. Een goed geoptimaliseerde website heeft te maken met diverse aspecten, waaronder teksten, links, het optimaliseren van plaatjes en een heel aantal technische verbeteringen aan de website waardoor Google de website hoger in de zoekresultaten zal plaatsen. We kunnen nooit beloven dat je website bovenaan komt in Google, dit is van teveel factoren afhankelijk. Wie je dit wel beloofd is wat ons betreft sowieso discutabel; niemand heeft 100% invloed op de nummer 1 positie in Google. Was het maar waar!

Je kunt naast SEO ook gebruik maken van SEA (Search Engine Advertising), (ook daarmee kunnen we je helpen). SEA staat, zoals de naam al zegt, voor het adverteren op Google. Dit werkt goed, maar het is van belang dat je SEO goed geregeld is zodat je niet afhankelijk bent van de advertenties. SEA is wel een goede aanvulling op je online marketing strategie.

Wat kan Studio Schurk voor je website doen?

We beginnen altijd met een analyse van je WordPress website. Hiervoor gebruiken we diverse technieken om te onderzoeken hoe zoekmachines jouw WordPress zien. We kunnen zo een goede duidelijke rapportage voor je maken om inzichtelijk te maken welke punten er nog niet goed zijn voor de zoekmachines. We maken op basis daarvan een kosten inschatting en een plan van aanpak voor het optimaliseren van jouw website. Een aantal punten die vaak uit de analyse komen zijn:
  • Website content – Zijn de teksten Google vriendelijk? Komen de juiste zoektermen op een goede manier terug in je teksten?
  • Gebruiksvriendelijkheid  – Is je WordPress website duidelijk voor bezoekers? Klopt de structuur van je website?
  • Techniek – Door de techniek te stroomlijnen is de site makkelijker leesbaar voor Google
  • Snelheid – De laadtijd van je WordPress website is een belangrijk criterium voor Google
  • Concurrentie – Hoe doet de concurrentie het in Google? Welke zoektermen gebruiken zij?

Neem contact op voor alle mogelijkheden en een vrijblijvend gesprek.