De koning
Het bij iedereen bekende warenhuis de Bijenkorf is erg actief op social media. Ze hebben een grote schare fans op Facebook (de pagina heeft ruim 670 duizend likes) en willen daarvoor graag mooie reclame campagnes op social media plaatsen. De reclames bestaan afwisselend uit foto’s, grafische beelden en video’s/animaties.
Het dilemma
Het is weer tijd voor school! Kinderen willen natuurlijk hip weer naar school en daarom is de back to school collectie uit: kleding, schoenen, rugzakken etc. Kortom, alles om weer cool naar school terug te kunnen. Van de back to school collectie moesten verschillende outfits met bijbehorende rugzakjes goed in beeld komen en op een leuke aantrekkelijke manier door middel van video gepresenteerd worden.
De buit
Voor de Bijenkorf maakten wij een combinatie van greenscreen film en geïllustreerde, geanimeerde achtergronden. De modelletjes hebben de hele dag in de studio gesprongen, gelopen en gedanst, waarna wij de illustraties hebben toegevoegd als achtergrond. We hebben de geanimeerde werelden gemonteerd met de studio beelden van de kinderen. Dankzij een greenscreen is het gemakkelijk de groene achtergrond te scheiden van het daadwerkelijke beeld. Zo schepte we een hele nieuwe wereld met animatie!