De koning
De gemeente Rotterdam vroeg na te denken over een campagne om elektrisch rijden in Rotterdam te promoten. De campagne richt zich zowel op de particuliere- als zakelijke doelgroep. Naast de promotie van elektrisch rijden moest ook de subsidie die wordt gegeven op de eigen oplaadpaal naar voren komen in de campagne.
Proforma visual identity i.s.m. studio Schurk (Wendy van Veen)
Het dilemma
De campagne Rotterdam Elektisch was erop gericht Rotterdammers bekend te maken met de subsidies die beschikbaar waren voor oplaadpalen in de buurt. We hebben hiervoor, in samenwerking met Proforma visual identity, een campagne ontwikkeld waarvoor we o.a. een brochure hebben gemaakt en infographics hebben ontwikkeld. Daarnaast hebben we een fotoshoot gedaan met elektrische auto’s bij de oplaadpalen op mooie locaties in Rotterdam.
De buit
Er is in samenwerking met Proforma visual identity een campagne ontwikkeld. Hierbij is gebruik gemaakt van fotografie op typisch Rotterdamse plaatsen met elektrische auto’s en mensen. Er is een folder en flyer serie ontwikkeld voor de consument en de zakelijke rijders. De infographics zijn in beide series een belangrijk onderdeel. De campagne is echt Rotterdams geworden met mooie auto’s en kenmerkende Rotterdamse locaties. De infographics geven een snel en duidelijk beeld van de stappen die moeten worden ondernomen voor het aanvragen van subsidie.